۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰

حسن آبادی خبر داد:

انسداد 3 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کرمانشاه/ کاهش سطح آب دشت های استان

انسداد 3 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کرمانشاه/ کاهش سطح آب دشت های استان

کرمانشاه- مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه از انسداد بیش از 3 هزار حلقه چاه غیر مجاز از سال 85 تا کنون در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حسن آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در کارگروه کشاورزی شهرستان کرمانشاه، در خصوص سطح آب دشت های استان کرمانشاه، اظهار داشت: دشت ماهیدشت نسبت به سال گذشته 2 متر کاهش سطح آب داشته است.

وی افزود: همچنین دشت کرمانشاه 75 سانتیمتر، دشت سنجابی 43 سانتیمتر و دشت سر فیروز آباد نیز 49 سانتیمتر با کاهش سطح آب رو به رو بوده اند.

حسن آبادی گفت: در حال حاضر 4 هزار و 719 حلقه چاه در استان دارای پروانه بهره برداری هستند که سالیانه 517 میلیون متر مکعب آب از آنها برداشت می شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه یادآور شد: از ابتدای قانون توزیع عادلانه آب تا ابتدای دی ماه امسال 3 هزار و نه حلقه چاه آب غیر مجاز در استان شناسایی شده و از سال 85 تا کنون یک هزار و 300 مورد چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکل خشکسالی تا 40 سال آینده ادامه دارد، گفت: امسال میزان بارندگی در استان نسبت به سال گذشته 27/4 درصد کاهش یافته است.

حسن آبادی همچنین با بیان اینکه 93 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی بوده، تصریح کرد: کلید حل بحران کمبود آب تنها در دست مسئولان نیست، بلکه مردم نیز باید  کمک کنند و برخی قوانین نیز باید اصلاح شوند.

وی تاکید کرد: باید از طریق تصفیه خانه ها، پساب فاضلاب ها تصفیه شده و برای آبیاری فضای سبز و باغات از آن استفاده شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان کرمانشاه در پایان گفت: در حال حاضر بیشترین میزان آب ورودی به شهر کرمانشاه 5 متر مکعب بر ثانیه است که از طریق چاه ها و سد گاوشان تامین می شود.

کد خبر 2471608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha